Coordinator of Spiritual and Religious Care – Erie Shores

The Hospice of Windsor and Essex County requires the services of a Coordinator of Spiritual and Religious Care at our Erie Shores location.

Job Title: Coordinator of Spiritual Care – Erie Shores

Reports to: Coordinator of Spiritual and Religious Care – Windsor

Job Type: Part-time 21 hours per week

Duties and Requirements:

The Coordinator will work as part of a multi-disciplinary team to meet the spiritual care needs of patients, families, volunteers and staff within the Erie Shores Hospice Residential Home (HRH), the community and including the Erie Shores Welcome Centre.

Qualifications:

I.  Must be a clergy or layperson with at least two units of Clinical Pastoral Education or related experience.
II.  Broad understanding of cultural differences and responses to illness and grief.
III.  Good oral, written and telephone skills.
IV.  Good listening skills and able to respond empathetically to patients and caregivers.
V.  Good organizational and prioritizing skills.
VI.  Ability to network with community partners.
VII.  Computer literacy is essential.
VIII.  German and Italian would be helpful.
IX.  Bilingual French/English an asset.

If you are interested in applying for this position, please submit your resume and cover letter by March 15, 2019 to MaryAnne Henderson mhenderson@thehospice.ca

http://www.thehospice.ca/article-42/join-our-team


Poste : Coordonnateur ou coordonnatrice des soins spirituels – Erie Shores

Relève de : Coordonnatrice des soins spirituels et religieux – Windsor

Heures de travail : Temps partiel, 21 heures par semaine

Responsabilités

En tant que membre d’une équipe multidisciplinaire, le coordonnateur ou la coordonnatrice offrira des soins spirituels aux patients, aux familles, aux bénévoles et au personnel à la Maison de soins palliatifs Erie Shores, dans la communauté et au Centre d’accueil Erie Shores.

Exigences

I.  Membre du clergé ou personne laïque ayant suivi au moins deux unités en éducation pastorale clinique ou possédant une expérience pertinente.
II.  Connaissance approfondie des différences culturelles et des réactions à la maladie et au deuil.
III.  Solides aptitudes en communication orale, écrite et téléphonique.
IV.  Bonne capacité d’écoute et capacité de répondre aux patients et aux aidants avec empathie.
V.  Sens de l’organisation et aptitudes pour l’établissement de priorités.
VI.  Capacité de réseauter avec des partenaires communautaires.
VII.  Bonnes connaissances en informatique.
VIII.  Connaissance de l’allemand et de l’italien, un atout.
IX.  Bilinguisme français-anglais, un atout.

Pour poser votre candidature, faites parvenir, au plus tard le 15 mars 2019, votre c.v. et une lettre de présentation à Mary Anne Henderson, directrice des finances et des ressources humaines à mhenderson@hospice.ca.

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